Zlozvyky, které vedou k neúspěchu při hubnutí

Nepravidelná strava

Pokud chcete opravdu zhubnout a cítit se dobře, je pravidelnost a řád v jídle nezbytností. Asi nejhorší je během dne hladovět a večer už to nevydržet a najíst se k prasknutí. V tuto dobu je ale metabolismus nejpomalejší, tělo se přetíží a kalorie nejsou spalovány, nýbrž ukládány v problémových partiích. Rozhodně se také nepouštějte do hladovky. Tou nedocílíte trvalého úspěchu, spíše si ublížíte. Jíst je nejlepší maximálně šestkrát denně v menších porcích, hlídejte si nejen množství, ale také kalorickou hodnotu.

Příliš uspěchané jídlo

V moderní době se často jí ve spěchu. Než se dostane do centra sytosti v mozku signál, že jste dostatečně najedeni, sníte toho mnohem více, než potřebujete, a než byste snědli při pomalém tempu. Tělo vše zpracuje, ale neupotřebí, přebytečné uloží a dochází k nadváze. Jíst je třeba pomalu, vše dobře rozžvýkat a vychutnat si každé sousto.

Zbytečně velké porce

Jedná se o zlozvyk, který pramení z jídla ve spěchu a z toho, když o jídle nepřemýšlíme. Hodně lidí jí třeba i o třetinu větší porce, než jim doopravdy stačí. Pokud jíte rychle, vypěstujete si snadno návyk na větší porce. Abyste si zase zvykli na porce menší, můžete zkusit chvíli před každým jídlem vypít sklenici vody. Množství vody i porci na talíři postupně zmenšujte.

Jídlo z nudy nebo ze stresu

Poměrně rozšířeným návykem je jíst za účelem snížení stresu, nudy a nervozity nebo zlepšení nálady. S dobrým jídlem na chvíli nepříjemnosti ustoupí, ale jde jen o přechodný stav. Horší jsou pak výčitky z toho, kolik jste toho snědli nebo co jste snědli. Jedná se o zbytečné kalorie, které si tělo ještě v kombinaci s nedostatkem pohybu uloží ve formě tuku. Toto vědomí pak vede zbytečně k dalšímu stresu a může vzniknout začarovaný kruh. Řešením může být v takovýchto situacích odvést svou pozornost, ale něčím jiným, než jídlem. Pokud bez žvýkání něčeho nevydržíte, zkuste alespoň něco, v čem je minimum kalorií. Výborným prostředkem ke zlepšení nálady je pohyb. Funguje ve finále lépe než jídlo, i když upřednostnit jej před něčím chutným je občas velmi těžké.

7 dní ZDARMA v ženském fitness Contours

Špatný pitný režim

V hubnutí a zdravém stravování je pitný režim nesmírně důležitý. Abyste na něj nezapomněli, připravte si pití na celý den do příslušných lahví a mějte je vždy po ruce. Získáte přehled, kolik a co jste vypili.

Fresh-Vegetable-Salad_Healthy-Food__95071Přejídání se „zdravými“ potravinami

Ani potraviny považované za zdravé nejsou bez kalorií. I u nich je třeba si hlídat, kolik jich sníte. Například avokádo je velmi zdravé, ale jedno může obsahovat až 200 kalorií. Podobně je tomu například u celozrnných těstovin, ořechů nebo hořké čokolády.

 

Nedostatek spánku a odpočinku

Když chcete zhubnout a vypadat dobře, musíte být nejen aktivní, ale měli byste také umět odpočívat. Při větší tělesné aktivitě potřebujete dostatek spánku. Unavené tělo nefunguje jak má a zbytečně se ukládají kalorie do tuku. Důležitá je jak fyzická, tak i psychická relaxace.

Nízkotučné potraviny a umělá sladidla

Jíst příliš nízkotučných potravin se nemusí vyplácet. Jejich složení často nebývá žádná výhra. Téměř nulový obsah tuku je mnohdy vyvažován větším množstvím cukru, chemických přísad nebo umělých sladidel, která nejsou pro tělo zdravá.

Absence sportu

Pokud chcete zhubnout pouze zdravou stravou a procházkami, může se vám to částečně podařit, ale půjde to mnohem pomaleji, než když se vrhnete na nějaký sport, který vás bude zároveň i bavit.

Malá podpora blízkých lidí

Pokud musíte připravovat pro partnera jídlo zvlášť a večer jej vidíte ládovat se chipsy a sladkostmi, brzy vás může vaše snažení přestat bavit a neodoláte voňavým a návykovým jídlům, která jsou ovšem velmi kalorická a nezdravá. Nejlepší je ostatní členy rodiny také zapojit do zdravějšího životního stylu a zkusit je přesvědčit, že zdravé může znamenat chutné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>