Jaké cvičení je vhodné v těhotenství?

Těhotenství není žádná nemoc, proto by se nastávající maminky neměly přestat hýbat a pověsit sportovní aktivity zcela na hřebík, pokud vše probíhá, jak má. Důležité je nasměrovat fyzickou aktivitu tím správným směrem. Cvičení je i v tomto období života ženy důležité pro zachování zdraví, kondice i duševní pohody.

Pohyb v těhotenství zlepšuje zdravotní stav a snižuje váhový přírůstek. Maminky pak většinou lépe zvládají samotný porod, rychleji se zotavují a snadněji se dostávají opět do kondice. Cvičení má za cíl ulevit namáhaným partiím, posílit tělo a také připravit matku na porod. Vhodná jsou především dechová cvičení a cviky na posílení pánevního dna.

pregnant silhouetteJednodušší je cvičení pro ženu, která byla aktivní i před otěhotněním. Začít s pohybem ale můžete, i když jste sportu předtím moc nedala. Buďte ale rozumná a opatrná. Většinou je lepší poradit se s lékařem, než se do něčeho pustíte. Rozhodně se nezaměřujte na výkon. Vždy by váš cvičitel měl vědět, že jste těhotná. Jakmile byste pociťovala nějaké nepříznivé změny, bolest nebo se necítila ve své kůži, vyhledejte lékaře.

7 dní ZDARMA v ženském fitness Contours

Těhotná žena by se měla vyvarovat aktivitám, při kterých je větší riziko úrazu a pádu, které vyplavují mnoho adrenalinu, způsobují otřesy nebo jsou více fyzicky náročné. Vhodný není například běh, aerobic nebo jízda na kole. Jízda na koni je poměrně sporná. Mnoho jezdkyň se svého koníčku nevzdá ani v těhotenství. Nemusí se nic stát, ale také může. Riziko pádu je poměrně veliké. Ohrožujete nejen sebe, ale hlavně vaše nenarozené dítě. Je to tedy na každém a na jeho zodpovědnosti, jak se rozhodne.

Jaké jsou nejvhodnější pohybové aktivity pro těhotné ženy?

Chůze

Je to pohyb pro člověka velmi přirozený, dá se praktikovat kdekoliv a kdykoliv. Hodí se i pro začátečníky a ženy s horší fyzičkou. Stačí si pořídit kvalitní obuv, vzít vhodné a pohodlné oblečení a vyrazit na svižnější nebo klidnější procházku. Procvičíte si svaly, nadýcháte se čerstvého vzduchu, načerpáte novou energii a zlepšíte fyzickou kondici.

Plavání

Plavání nezatěžuje klouby, dokáže ulevit od bolestí, zmírňuje napětí svalů. Navíc je blahodárné i pro psychiku a redukuje stres. Voda tělo nadnáší a pomáhá tak budoucím maminkám vyrovnat se s váhovým přírůstkem.

Jóga

V józe lze cvičit některé ze základních pozic, ale s ohledem na zdravotní stav. Je potřeba kvalifikovaný instruktor. Existují ale pozice vhodné právě pro těhotné ženy. Toto cvičení přináší i tolik potřebnou relaxaci i protažení. Můžete využít speciální lekce pro těhotné nebo cvičit doma, lepší je ale být pod dohledem zkušeného instruktora.

Pilates

Toto cviční je dnes velmi populární. Lze jej nastavit individuálně podle zdravotního stavu. Pokud jste cvičila již před otěhotněním, rozhodně nepřestávejte. Pokud teprve začínáte, raději se svěřte do odborných rukou.

V těhotenství je důležité dobře zvážit své síly, do ničeho se nenutit ani se nepřepínat. Pokud si některou formu pohybu oblíbíte, pokračujte s ní i po porodu, dostanete se pak lépe znovu do formy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>