CrossFit: Intenzivní cvičení pro všestranné sportovce

CrossFit je speciální cvičební program, který v sobě kombinuje vzpírání, atletiku, gymnastiku, kondiční cvičení a další prvky, které jsou těžce někam zařaditelné. U z názvu nám může být jasné, že půjde o průřez všemi sportovními disciplínami. Zaměřuje se na kondici a sílu a v dnešní době zažívá velký boom. O jeho účinnosti a náročnosti svědčí fakt, že je zařazováno k výcviku ve vojenských jednotkách a policejních akademiích. Cvičení je rozmanité a intenzivní. Cílem je zdatný a všestranný sportovec připravený na jakoukoliv fyzickou výzvu.

Zakladatelem CrossFitu je Greg Glassman. Jeho cílem bylo vytvořit cvičení kreativní, různorodé a v žádném případě ne rutinní. Sportovec by podle něj měl zkoušet stále něco nového, cvičit pravidelně a intenzivně. Zaměřil se i na zdravou stravu, která zamezí ukládání tělesného tuku. CrossFit může soužit jako pomocná příprava pro sportovce v jejich disciplínách, nebo se jím zabývají atleti, kteří chtějí být všestranní a uspět na speciálních soutěžích. Je vhodný i pro širokou veřejnost.

Jak vypadá tréninik

crossfit

By: CrossFit Fever

Každý trénink se skládá z jiných kombinací cviků, pokaždé se procvičuje jiná část těla. Délka tréninku závisí na individuální zdatnosti a kondici, protože bývá stanoven počet sérií a opakování, které se musí zvládnout.

7 dní ZDARMA v ženském fitness Contours

Na začátku je vždy rozcvička, která probíhá velmi dynamicky. Je potřeba se protáhnout, a dále jsou zde zahrnuty například kliky, dřepy, shyby, skoky přes švihadlo a výskoky.

Následuje zvyšování síly a zlepšování dovedností. Sportovec zdokonaluje svůj výkon u těch cviků, které zatím nemá moc zvládnuty.

Hlavní částí tréninku je trénink dne (WOD – Workout of the day). U těchto aktivit je buď dán časový limit, po který se provádějí, nebo je stanoven počet opakování a nezáleží na celkovém čase.

Trénink končí podobně, jako začal, tedy protažením.

Pomůcky pro CrossFit

kettlebell

By: Wilson Bilkovich

Používají se takové pomůcky, jako velké činky, švihadlo, hrazda nebo třeba medicinbal. Velmi oblíbené jsou vzpěračské osy, nejlépe z paměťové nebo klasické oceli s gumovými kotouči (bumper plates). Speciální cvičební pomůckou je kettlebell pro unikátní trénink. Jde o zvláštní druh činky, díky které se procvičíte opravdu všestranně, kombinuje se posilování i kardio trénink. Kettlebell se snadno přenáší, je kompaktní a umožňuje na rozdíl od činek klasických dynamické pohyby. V Crossfitové tělocvičně najdete také CrossFitovou klec, je to systém hrazd a odkládacího prostoru pro činky.

Komunita lidí, věnujících se cvičení CrossFit se neustále rozšiřuje. Na internetu můžete najít velké množství tréninků dne (neboli WODů). Každý z nich má svůj název, často se pojmenují po autorovi. CrossFit je sport velmi fyzicky náročný a není vhodný pro každého.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>